Είναι αλήθεια πως ο κορωνοϊός έφερε τεράστιες αλλαγές στη ζωή μας και ειδικότερα στις διατροφικές μας συνήθειες. Η αύξηση στην κατανάλωση κρέατος, φρούτων και λαχανικών και η μείωση στην κατανάλωση του αλκοόλ είναι λίγες από τις αλλαγές που συνέβησαν σε παγκόσμιο επίπεδο κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού. Ταυτόχρονα κορωνοϊός και σοκολάτα φαίνεται επίσης να… ταίριαξαν, αφού και η σοκολάτα παρουσίασε ανοδικές τάσεις μέσα σε αυτό το διάστημα. Ας δούμε με περισσότερες λεπτομέρειες τα στοιχεία που διαβάσαμε στο Total Bussiness.
Κορωνοϊός και σοκολάτα: Τα αριθμητικά δεδομένα
Οι πωλήσεις της σοκολάτας ανέβηκαν κατά 4,2% με βάση το State of Treating μέσα στο 2021.Πιο συγκεκριμένα, το 1/3 των καταναλωτών αύξησε την κατανάλωση σοκολάτας μέσα στο διάστημα της πανδημίας. Το 70% των καταναλωτών θεωρεί έτσι κι αλλιώς ότι η σοκολάτα έχει ευεργετικές ιδιότητες και πολλά οφέλη για την υγεία. Το 52% των καταναλωτών προτίμησε τη μαύρη σοκολάτα ως την πιο υγιεινή επιλογή ανάμεσα στις υπόλοιπες. 3 στους 4 καταναλωτές τρώνε σοκολάτα για αυτό – επιβράβευση, ενώ 7 στους 10 θεωρούν ότι η σοκολάτα «φτιάχνει τη διάθεση». 6 στους 10 θεωρούν ότι η σοκολάτα δίνει ενέργεια και είναι σημαντική τροφή όταν έχουν μια δύσκολη μέρα μπροστά τους.
Κορωνοϊός και σοκολάτα: Τα πιο… ποιοτικά δεδομένα
Η αγορά της σοκολάτας δεν επηρεάστηκε μόνο ως προς τον όγκο αλλά και ως προς την ποιότητα. Η σοκολάτα απέκτησε την ταυτότητα του σνακ με πιο έντονο τρόπο, ενώ ο κορωνοϊός φαίνεται να οδήγησε σε πιο «εκλεπτυσμένες» συνήθειες σε ό,τι αφορά την κατανάλωση σοκολάτας. Οι καταναλωτές αναζητούν σοκολάτα υψηλής ποιότητας, με τα premium προϊόντα σοκολάτας να κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος. Η απάντηση των κατασκευαστών σοκολάτας είναι σαφώς άμεση και σήμερα στο εμπόριο υπάρχουν πολλές premium προτάσεις σε σοκολάτες, σοκολατάκια, τρούφες, πραλίνες, sticks σοκολάτας κλπ. Συμπληρωματικά, βλέπουμε οργανικές ή vegan σοκολάτες, σοκολάτες χωρίς προσθήκη ζάχαρης, σοκολάτες χωρίς γλουτένη, σοκολάτες με πρωτεΐνη να πιάνουν όλο και περισσότερο χώρο στα ράφια των καταστημάτων.
Τι κάνουν οι σοκολατοποιοί
Το σκεπτικό και η στρατηγική των εταιριών είναι μέσα από την ετικέτα τους και την ευρύτερη επικοινωνία τους να περάσουν στον καταναλωτή την πεποίθηση ότι πρόκειται για «αληθινή σοκολάτα». Με αυτόν τον τρόπο ενισχύσουν την εικόνα της σοκολάτας σαν ένα premium προϊόν. Από σχετικές έρευνες επίσης, αναδείχθηκε η σημασία της αναγραφής της περιεκτικότητας σε κακάο πάνω στη σοκολάτα. Προϊόντα σοκολάτας που αναγράφουν το ποσοστό περιεκτικότητας σε σοκολάτα είναι περισσότερο πιθανό να αγοραστούν από τους καταναλωτές, λόγω της πεποίθησης ότι είναι πιο αυθεντικό προϊόν, σύμφωνα με την έρευνα.
Κορυφαίες προτιμήσεις συνδυασμών σοκολάτας
Συνδυασμοί όπως σοκολάτα με φυστικοβούτυρο και σοκολάτα με καραμέλα είναι από τους πλέον δημοφιλείς. Αλατισμένη καραμέλα, μέντα, φρούτα και καφές ή espresso είναι επίσης στις top επιλογές. Νέα τάση αναδεικνύεται η εισαγωγή μπαχαρικών και βοτάνων στη σοκολάτα. Σοκολάτα με μέντα και με κανέλα ανεβαίνουν δυναμικά!
Κορωνοϊός και σοκολάτα: Τι μας έμαθε τελικά;
Τελικά αυτό που έχει σημασία είναι οι σοκολατοβιομηχανίες να ερευνούν και να παρακολουθούν στενά τις ανάγκες των καταναλωτών και αναλόγως να προσαρμόζουν τα προϊόντα τους. Ειδικά μετά την πανδημία, το καταναλωτικό κοινό αναζητά με περισσότερες λεπτομέρειες οτιδήποτε αφορά τη διατροφή του και τα οφέλη από τις τροφές που καταναλώνει. Η κατανάλωση της σοκολάτας δεν παρουσίασε καμία πτώση και όπως φαίνεται το 2022 θα κλείσει με μεγαλύτερη αύξηση στον παγκόσμιο τζίρο της αγοράς.
Το γεγονός ότι οι σοκολατοποιοί εμπλούτισαν τις διαθέσιμες προτάσεις μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι και για τα επόμενα χρόνια η σοκολάτα θα είναι από τα βασικά προϊόντα στη λίστα αγορών των καταναλωτών. Μακροπρόθεσμα, η περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς της σοκολάτας θεωρείται απόλυτα βέβαιη.
Η πανδημία φαίνεται απλώς να επιτάχυνε όχι μόνο την ανάπτυξη του τομέα της σοκολάτας αλλά και την εξέλιξή του. Μένει μόνο να δούμε τις νέες τάσεις που θα αναδειχθούν μέσα στο 2023!