Γενικά

Ψυχολογία Χρωμάτων : Συμβολισμοί για τα χρώματα που λίγοι γνωρίζουν!

ψυχολογία χρωμάτων

Σίγουρα η πώληση έχει να κάνει με το ταλέντο και την τέχνη της πειθούς. Εξίσου σημαντικό βαθμό στην αγοραστική συμπεριφορά παίζει το οπτικό αποτέλεσμα του προϊόντος ή του λογότυπου μιας εταιρίας. Η ψυχολογία των χρωμάτων ακούγεται ιδιαίτερος όρος  και το ίδιο το χρώμα αποτελεί τον πιο ισχυρό και καθοριστικό παράγοντα για την τελική αγορά του προϊόντος. Οι εταιρίες δίνουν τεράστια έμφαση στα χρώματα μιας και η οπτική εμφάνιση επηρεάζει τον καταναλωτή κατά 93%! Το χρώμα από μόνο του επηρεάζει κατά 85% την αγορά ή όχι του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Αυτό δικαιολογεί γιατί η ψυχολογία χρωμάτων είναι επιστήμη ολόκληρη! Ας δούμε λεπτομέρειες για τα χρώματα που δεν είχαμε σκεφτεί ποτέ!

Ψυχολογία χρωμάτων : Μερικές αλήθειες

Το χρώμα αποτυπώνεται στη συνείδηση των καταναλωτών τόσο έντονα που επιδρά κατά 80 % στην αναγνωρισιμότητα του brand. Η επιρροή είναι τόσο καθοριστική που αποτυπώνει στον εγκέφαλο περισσότερο το χρώμα παρά το brand. Το χρώμα είναι ο λόγος που θα κάνει μικρότερες εταιρίες να «αντιγράφουν» μεγαλύτερες. Επιπλέον, θα κάνει άλλες εταιρίες να επιλέγουν αντίθετα χρώματα από το βασικό τους ανταγωνιστή, με στόχο τη διαφοροποίηση.

Υπάρχει μια γενική φιλοσοφία ως προς την αποτύπωση του κάθε χρώματος στην ψυχολογία. Ωστόσο, κάθε εταιρία δρα με το δικό της προσωποποιημένο τρόπο με βάση την εταιρική της ταυτότητα. Τα χρώματα προκαλούν ποικίλα συναισθήματα και διεγείρουν διάφορες αισθήσεις. Όσο θετικά μπορεί να λειτουργήσει ένα χρώμα στην ψυχολογία χρωμάτων, το ίδιο αρνητικό αποτέλεσμα μπορεί να έχει. Η ψυχολογία χρωμάτων δεν περιορίζεται φυσικά μόνο στο προϊόν. Επεκτείνεται στο λογότυπο μιας εταιρίας αλλά και στο ίδιο το κατάστημα, είτε αυτό είναι φυσικό είτε είναι διαδικτυακό. Πάρτε ιδέες παρακάτω!

ψυχολογία χρωμάτων

Ψυχολογία χρωμάτων : Πείτε μας το χρώμα σας να σας πούμε τι αντιπροσωπεύετε!

Πράσινο, το καθησυχαστικό!

Το πράσινο χρώμα είναι έντονα συνδεδεμένο με τη φύση. Συμβολίζει την ανάπτυξη, τη γονιμότητα, την ηρεμία, την ανανέωση, την ισορροπία, την υγεία και τη γενναιοδωρία. Ταυτίζεται με διάφορες θετικές έννοιες όπως ελπίδα, ενθουσιασμός και ευτυχία. Συχνά βλέπουμε εταιρίες που  σχετίζονται με την υγεία και τη γυμναστική να επιλέγουν το πράσινο χρώμα για το λογότυπό τους. Το πράσινο χρώμα προτιμάται από πολλές εταιρίες στα ηλεκτρονικά καταστήματα πολλών εταιριών μιας και «ξεκουράζει» το μάτι και συνδέεται με τη χαλάρωση. Στα αρνητικά του πράσινου είναι το ότι πολλοί το συνδέουν με ασθένειες.

Κόκκινο χρώμα, της φωτιάς και στην ψυχολογία χρωμάτων!

Συνδέεται με το πάθος και τη δύναμη, την ηγεσία και την ενέργεια. Προκαλεί έντονη συναισθηματική και εγκεφαλική διέγερση και ενθαρρύνει την όρεξη. Δεν είναι τυχαίο ότι γνωστές εταιρίες ταχυφαγείων και αναψυκτικών το χρησιμοποιούν στα λογότυπά τους ή στο εσωτερικό των καταστημάτων τους. Επιπλέον, το κόκκινο είναι το χρώμα της έναρξης και της ώθησης. Για το λόγο αυτό το βλέπουμε πολύ συχνά στην έναρξη ενός βίντεο ή σε συνδέσμους στο διαδίκτυο που σκοπό έχουν να «πατήσουμε» ή να συνδεθούμε.

Το κόκκινο αδιαμφισβήτητα προσελκύει τα βλέμματα και διεγείρει τα οπτικά νεύρα. Το κόκκινο χρώμα ωστόσο συνδέεται και με αρνητικές καταστάσεις όπως τη φωτιά, τον κίνδυνο και κάθε είδους επείγουσα κατάσταση. Για το λόγο αυτό, αν το επιλέξετε για το λογότυπό σας ή το κατάστημά σας, απλά μην το παρακάνετε!

ψυχολογία χρωμάτων

Κίτρινο, φωτεινό και αισιόδοξο!

Στην ψυχολογία χρωμάτων, το κίτρινο χρώμα συνδέεται με τον ήλιο, το καλοκαίρι, την αισιοδοξία, την ενεργητικότητα και την έναρξη μιας καινούριας κατάστασης. Δεν είναι τυχαίο ότι το κίτρινο χρώμα έχει χρησιμοποιηθεί στο λογότυπο γνωστής εταιρίας επίπλων. Είναι δεδομένο ότι η επίπλωση σημαίνει την έναρξη ενός νέου σταδίου στη ζωή του ανθρώπου, το οποίο πρέπει να έχει θετικό πρόσημο. Το κίτρινο χρώμα χρησιμοποιείται επίσης σε διάφορα e-shops και σκοπό έχει να προάγει τη σύνδεση με κάτι θετικό. Στα αρνητικά του, το κίτρινο συνδέεται με τη ζήλεια και το φθόνο, αλλά και με διάφορες ασθένειες.

Μπλε του ουρανού!

Στην ψυχολογία χρωμάτων, το μπλε αντανακλά τη σταθερότητα, την εμπιστοσύνη, τη σοφία, το συντηρητισμό. Ένας πελάτης βλέποντας το μπλε χρώμα στο λογότυπό σας, αισθάνεται ηρεμία και αρμονία. Το μπλε είναι το πλέον συνηθισμένο χρώμα στις περισσότερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στις οποίες χρήστες καταχωρούν τα προσωπικά τους δεδομένα. Επιπλέον, εταιρίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών υγείας χρησιμοποιούν έντονα το χρώμα αυτό για να ενισχύσουν το αίσθημα της ασφάλειας αλλά και της εμπιστοσύνης. Τα αρνητικά συναισθήματα με τα οποία συνδέεται το μπλε χρώμα είναι η κατάθλιψη και η αίσθηση ψυχρότητας.

Πορτοκαλί χρώμα, της ευτυχίας στην ψυχολογία χρωμάτων!

Η δημιουργικότητα, η ζωντάνια, η χαρά και η περιπέτεια είναι το συνώνυμο του πορτοκαλί στην ψυχολογία χρωμάτων. Προσθέτει ένταση, σε χαμηλότερο όμως βαθμό απ’ ό,τι το κόκκινο χρώμα. Χρησιμοποιείται από εταιρίες και e-shops που θέλουν να προάγουν το συναίσθημα της ενέργειας αλλά και σε σημεία που θέλουν να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών.

Συμβολισμός χρωμάτων και ροζ χρώμα!

Το ροζ χρώμα προφανώς απευθύνεται περισσότερο στο γυναικείο κοινό. Στην ψυχολογία χρωμάτων αντικατοπτρίζει τη θηλυκότητα, την ανεμελιά, το παιχνίδι και την αγάπη. Το ροζ το συναντάμε ακόμα και σε συσκευασίες γιατί σαν χρώμα τραβάει την προσοχή, ιδιαίτερα των γυναικών.

Μαύρο χρώμα, απλό και σικ!

Στην ψυχολογία των χρωμάτων είναι σαν να λέμε κομψότητα, μυστήριο, δύναμη. Το μαύρο αντιπροσωπεύει το μίνιμαλ, ωστόσο παραπέμπει και στο πένθος, τη θλίψη και τη μελαγχολία. Συνήθως συνδυάζεται όμορφα με το λευκό, γιατί δημιουργεί την τέλεια αντίθεση.

χρωματικοί συμβολισμοί

Όλα εν λευκώ!

Το λευκό χρώμα αντανακλά την αθωότητα, την ταπεινότητα και την καλοσύνη. Αυξάνει την αίσθηση της καθαριότητας, του μίνιμαλ και της αυθεντικότητας. Ταυτόχρονα, εκφράζει το κρύο και τη στειρότητα. Το λευκό χρώμα χρησιμοποιείται κατά κόρον στα ηλεκτρονικά καταστήματα ως φόντο και συνδυάζεται με μαύρη γραμματοσειρά. Ο συνδυασμός αυτός αποτελεί την πιο συνηθισμένη μορφή για να ενισχυθεί η αναγνωσιμότητα στο e shop σας. Επιπλέον, το λευκό χρώμα μέσα στο κατάστημά σας βοηθά να γίνονται λιγότερο εμφανείς λεπτομέρειες που δεν θέλετε να αναδείξετε ιδιαίτερα , όπως μια κολώνα ή ένα δοκάρι.

Καφέ χρώμα, το γήινο!

Το καφέ χρώμα είναι το χρώμα που συνδέεται με τη γη. Εμπνέει την ασφάλεια και τη σιγουριά, την άνεση και την ασφάλεια, τη σταθερότητα και την αξιοπιστία. Χρησιμοποιείται από εταιρίες φυτικών προϊόντων ή τροφίμων, όπως σοκολάτες.

Μερικές γενικές συμβουλές σχετικά με το πώς θα βοηθήσει η ψυχολογία χρωμάτων την επιχείρησή σας

χρωματικοί συμβολισμοί

Αγοραστικό κοινό

Καθοδηγηθείτε από το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Τι σκέφτεται ο πελάτης όταν μπαίνει στο κατάστημά σας; Σε ποια στιγμή της ημέρας του σας επισκέπτεται; Είναι βιαστικός ή χαλαρός; Απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις, εύκολα θα οδηγηθείτε στη σωστή χρωματική παλέτα που θα ταιριάξει στο κατάστημά σας.

Ψυχολογία χρωμάτων VS Προσωπικότητα

Μην επενδύσετε σε χρώματα που δεν σας εκφράζουν. Το κατάστημά σας είναι ο καθρέπτης της προσωπικότητάς σας, γι’ αυτό επενδύστε μόνο σε  χρώματα που σας εκφράζουν.

Παν μέτρον άριστον

Αν επιλέξετε ένα χρώμα στο λογότυπο , τη διακόσμηση και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα φυσικά μην το παρακάνετε! Είναι σημαντικό να συνδέσετε την επωνυμία σας με ένα χρώμα, ωστόσο η υπερβολή κουράζει και δημιουργεί τα αντίθετα αποτελέσματα στην ψυχολογία χρωμάτων.

 Συσκευασίες σε διάφορα χρώματα

Μιας και η συσκευασία είναι η «φωνή» του προϊόντος, το χρώμα της είναι αυτό που θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την αγοραστική συμπεριφορά. Το χρώμα της συσκευασίας είναι αυτό που διαφοροποιεί σε μεγάλο βαθμό τα προϊόντα μεταξύ τους. Ακόμα και η τοποθέτηση προϊόντων μέσα σε απλά διάφανα κουτιά, θα πρέπει να γίνει στοχευμένα για το καλύτερο αποτέλεσμα. Επενδύστε σε ποικιλία για να καλύψετε κάθε γούστο και κάθε ψυχολογία χρωμάτων!

Επιλέξτε το χρώμα που σας εμπνέει και συνδέστε το με την επιχειρηματική σας ταυτότητα. Μεταφέρετε με αυτόν τον τρόπο εύκολα το μήνυμα που θέλετε και δώστε τη σιγουριά και την ασφάλεια που οι πελάτες σας ζητάνε!