Ανέκαθεν η σοκολάτα είχε ισχυρό συναισθηματικό δεσμό με το καταναλωτικό κοινό. Ανεξαρτήτως οικονομικών συνθηκών ή οικονομικών κρίσεων η σοκολάτα παραμένει η νούμερο 1 αγαπημένη καταναλωτική συνήθεια. Εξελίσσεται συνεχώς και παρουσιάζει κάθε χρόνο νέες προτάσεις και καινοτόμα προϊόντα! Ας δούμε αναλυτικά ποιες είναι οι τάσεις της σοκολάτας για το 2021!
Τι δείχνουν οι έρευνες για τις τάσεις της σοκολάτας;
Σύμφωνα με τη EUROMONITOR, τον κορυφαίο πάροχο παγκόσμιων επιχειρηματικών πληροφοριών, ανάλυσης αγοράς και γνώσεων των καταναλωτών, οι πωλήσεις της σοκολάτας άγγιξαν το 2021 τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο! Όπως είναι φυσικό, το νούμερο αυτό θα συνεχίζει να ανεβαίνει κατακόρυφα συνεχώς. Η σοκολάτα θα κατακτά όλες τις νέες τάσεις στις προτιμήσεις και τα γούστα των καταναλωτών!
Σύμφωνα με προβλέψεις της ίδιας εταιρίας, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια αναμένεται να υπάρξει νέα αύξηση στις πωλήσεις. Η παγκόσμια αγορά σοκολάτας θα ανεβαίνει με μέσο όρο που θα πλησιάζει το 5%! Η Δυτική Ευρώπη, η Βόρεια Αμερική και η Ασία είναι οι 3 πρώτες περιοχές στην κατανάλωση σοκολάτας. Αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% των συνολικών πωλήσεων σοκολάτας παγκοσμίως. Ποιες είναι όμως οι τάσεις της σοκολάτας για το 2021 ; Ο Barry Callebaut , ο παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή ανώτερων προϊόντων σοκολάτας και κακάο δίνει τις απαντήσεις του. Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις σύμφωνα με τις έρευνες; Πώς αυτές αναμένεται να επηρεάσουν τις εταιρίες παραγωγής και διάθεσης προϊόντων σοκολάτας σε όλον τον κόσμο;
1. Σοκολάτα: μια απλή απόλαυση ή μήπως κάτι πολύ σημαντικότερο;
Τι είναι το comfort food;
Από τη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία COVID-19, το λεγόμενο comfort food, με άλλα λόγια τα τρόφιμα που παρασκευάζονται με απλό και παραδοσιακό τρόπο και επιδρούν συναισθηματικά, δημιουργώντας αναμνήσεις από τα παιδικά μας χρόνια, την οικογένεια μας και τους φίλους μας, έχει γίνει ιδιαίτερα σημαντικό για τους καταναλωτές. Το comfort food, ή για άλλους απλά το « φαγητό της παρηγοριάς» με τη νοσταλγική του επίδραση διαφέρει σίγουρα από άνθρωπο σε άνθρωπο, όμως για μια μεγάλη πλειοψηφία η σοκολάτα λειτουργεί ακόμα και σαν αγχολυτικό προϊόν.
Η σοκολάτα σαν comfort food!
Κάπως έτσι, η ζαχαροπλαστική και ιδιαίτερα ο χώρος της σοκολάτας αποτελεί τον νούμερο 1 κλάδο που μπορεί να υποστηρίξει αυτό το ξεχωριστό συναίσθημα της συναισθηματικής ευημερίας. Οι σοκολατοβιομηχανίες αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους παρασκευής προσπαθώντας να εξελίξουν στο μέγιστο βαθμό τη σοκολάτα και να ενθαρρύνουν το καταναλωτικό κοινό στην αγορά της οδηγώντας στη μέγιστη συναισθηματική επίδραση. Μερικά λαχταριστά τρουφάκια σοκολάτας έχουν ουσιαστικό ρόλο είτε οι καταναλωτές αναζητούν την άνεση, είτε βρίσκουν στιγμές για να γιορτάσουν είτε αναζητούν απλούς τρόπους για να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα.
Η επίδραση του κακάο , είτε αυτό εμφανίζεται στη σοκολάτα υγείας ή σοκολάτα γάλακτος έχει επίδραση στα επίπεδα σεροτονίνης, μιας χημικής ουσίας του εγκεφάλου που ελέγχει την καλή διάθεση αλλά και στα επίπεδα των ενδορφινών, των ορμονών που είναι υπεύθυνες για την ευτυχία στον ανθρώπινο οργανισμό. Η σοκολάτα με αυτόν τον τρόπο διεγείρει τα μονοπάτια ευχαρίστησης του εγκεφάλου και μετατρέπεται σε ένα προϊόν με ισχυρές ευεργετικές δράσεις.
Άλλωστε μπορείτε να σκεφτείτε τίποτα καλύτερο μερικά λαχταριστά σοκολατάκια για τις ημέρες που νιώθετε πεσμένοι και έχετε ανάγκη να φτιάξει η διάθεσή σας;
2. Υπάρχει “υγιεινή” σοκολάτα;
Ναι, είναι αλήθεια ότι τα επιδόρπια και τα σνακ που περιέχουν σοκολάτα και κακάο σε οποιαδήποτε μορφή ικανοποιούν στον απόλυτο βαθμό την ανάγκη για κάτι … γλυκό. Γίνεται όμως με κάποιο τρόπο να πετύχουμε την απόλυτη ικανοποίηση με το μέγιστο δυνατό υγιεινό τρόπο; Φυσικά και γίνεται !
Gluten free διατροφή = ο νέος τρόπος ζωής και μια από τις απόλυτες τάσεις της σοκολάτας!
Οι καταναλωτές αποκτούν συνεχώς νέες διατροφικές επιλογές και αναζητούν τρόπους ζωής που καλύπτουν τις εξειδικευμένες ανάγκες που προκύπτουν. Το πιο δυνατό παράδειγμα για το 2021 είναι η αναζήτηση προϊόντων χωρίς γλουτένη. Το καταναλωτικό κοινό έχει την τάση να θέλει να απολαμβάνει αυθεντικές γεύσεις σοκολάτας χωρίς γλουτένη στις περιπτώσεις που υπάρχει η συγκεκριμένη μορφή δυσανεξίας. Έτσι και στον κλάδο της σοκολάτας η αναζήτηση gluten free σήματος δυναμώνει μέρα με τη μέρα. Οι εταιρίες παραγωγής και διάθεσης σοκολάτας στοχεύουν σε υλικά και πρώτες ύλες από τις οποίες απουσιάζει η γλουτένη, προσπαθώντας έτσι να ικανοποιήσουν και αυτή τη μερίδα των καταναλωτών.
Στέβια και η σοκολάτα παύει να είναι ενοχή!
Μία άλλη πολύ συχνά αναζητήσιμη κατηγορία είναι οι σοκολάτες με στέβια. Μπάρες, σοκολατάκια και μια απλή σοκολάτα στέβια αποκτά ολοένα και πιο φανατικό κοινό σε κάθε ηλικιακό γκρουπ. Η στέβια είναι φυσικό γλυκαντικό και καλλιεργείται κυρίως στην Παραγουάη και τη Βραζιλία. Έχει αποκτήσει ισχυρό πλεονέκτημα έναντι της κλασικής λευκής ζάχαρης, αλλά και της καστανής. Μάλιστα, οι συνδυασμοί με κακάο και φρούτα ή ξηρούς καρπούς δημιουργεί λαχταριστά σοκολατάκια με στέβια και απογειώνουν το αποτέλεσμα! Καθιστούν εύκολα το προϊόν premium στα μάτια των καταναλωτών !
Οι διαθέσιμες προτάσεις συνήθως περιέχουν σημαντικό αριθμό φυτικών ινών και προσφέρουν μεγάλη ικανοποίηση . Οι τάσεις της σοκολάτας για το 2021 συνδέονται άμεσα με την τάση για πιο υγιεινές προτάσεις!
Άλλωστε το 83% των καταναλωτών θεωρεί ότι η σοκολάτα πρέπει και μπορεί να γίνει «πιο υγιεινή», σύμφωνα με την έρευνα της σοκολατοβιομηχανίας Barry Callebaut.
3. Σοκολάτες μόνο με εμπιστοσύνη… στις κυρίαρχες τάσεις της σοκολάτας!
Η σημασία των πιστοποιήσεων για τους καταναλωτές
Όλο και περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να είναι βέβαιοι για την προέλευση της σοκολάτας. Δεν θέλουν να αμφιβάλλουν για την ποιότητά της αλλά ούτε να βλάπτουν έμμεσα τον πλανήτη και τους ανθρώπους του. Οι λάτρεις της σοκολάτας αναζητούν για παράδειγμα σοκολατένια γλειφιτζούρια μέσα από εταιρίες που παρέχουν ολοένα και περισσότερα πιστοποιητικά τροφίμων ανεξάρτητων φορέων. Ενδεικτικά θα αναφερθουμε σε μερικά πιστοποιητικά . BRC, IFC FOOD, GMO FOOD, UTZ CACAO, RSPO, RAINFOREST ALLIANCE, ICEA Bio, FAIRTRADE, USDA Organic, AB Bio, RSPS και πολλά ακόμη εξασφαλίζουν μερικά από τα εξής
– Πιστοποίηση βιολογικών προϊόντων
-Προϊόντα με προέλευση από σωστής διαχείρισης και πιστοποιημένες πηγές
-Βελτίωση ηθικών πρακτικών στις αλυσίδες εφοδιασμού
-Παραγωγή κακάο κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπέυθυνη
-Παραγωγή με μεθόδους που υποστηρίζουν τους τρεις πυλώνες της αειφορίας: κοινωνική, οικονομική και περιβαλλοντική
-Παραγωγή τροφίμων για την εβραϊκή κοινότητα
-Παραγωγή τροφίμων για τη μουσουλμανική κοινότητα
-Παραγωγή, αποθήκευση και διάθεση ασφαλών τροφίμων.
Η σημασία των πιστοποιήσεων για τις εταιρίες
Από την άλλη πλευρά οι εταιρίες παραγωγής και διάθεσης σοκολάτας αναζητούν μονίμως τις πιο εξειδικευμένες πιστοποιήσεις ώστε να μπορούν να παρέχουν στους καταναλωτές τους προϊόντα ασφαλή. Θέλουν να εμπνέουν ποιότητα αλλά και να αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Μέσα σε όλα στόχος είναι να διασφαλίζουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τη φήμη τους.
Οι καταναλωτές εκτιμούν ιδιαίτερα την προέλευση και τη χειροτεχνία της σοκολάτας. Όταν αυτές επικοινωνούν στο βέλτιστο βαθμό με την ποιότητα που μπορούν να εμπιστευτούν το αποτέλεσμα είναι τέλειο! Οι ολοένα βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής καθιστούν κάθε μορφής σοκολατάκια «ασφαλή» στο μυαλό του καταναλωτικού κοινού. Κάπως έτσι, ενισχύουν το κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εταιρία και καταναλωτή.
Στην ίδια έρευνα της Barry Callebaut προέκυψε ότι το 67% των καταναλωτών της σοκολάτας θέλει να γνωρίζει από που προέρχεται η σοκολάτα που καταναλώνουν καθώς και τα τεχνικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά της.
4. Σοκολάτα σε κάθε μορφή και σχέδιο στις πιο σημαντικές τάσεις της σοκολάτας!
Η συμπεριφορά και οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζει και διαμορφώνεται όχι μόνο μήνα με το μήνα αλλά και χρόνο με το χρόνο. Η σοκολάτα διατηρεί σίγουρα την ξεχωριστή ποιότητα και τη γεύση της. Οι νέες μορφές και κατηγορίες της σοκολάτας και του κακάο έρχονται να καλύψουν πολλές και διαφορετικές ανάγκες που προκύπτουν καθημερινά.
Σοκολάτα σε κάθε μορφή!
Τρούφες σοκολάτας, τρούφες με κακάο, πραλίνες, σοκολατένια cupcakes, φιγούρες, ακόμα και γλειφιτζούρια με σοκολάτα αποκτούν συνεχώς νέα μορφή! Συναρπάζουν μέρα με την ημέρα τους λάτρεις της σοκολάτας! Η ποικιλία όμως δεν σταματάει εδώ. Οι ολοένα και περισσότεροι συνδυασμοί γεύσεων με σοκολάτα σε μορφές ξεχωριστές ιντριγκάρει και τους πιο δύσκολους γευσιγνώστες οι οποίοι τείνουν μάλιστα να καταναλώνουν όλο και περισσότερο τη σοκολάτα σαν σνακ!
Η αναζήτηση δεν περιορίζεται μόνο σε απλά προϊόντα ροής που οι καταναλωτές αναζητούν σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, αλλά και σε εξειδικευμένα αναλόγως την εποχή. Πασχαλινά ή χριστουγεννιάτικα γλειφιτζούρια και σοκολατακια ακόμα και φιγούρες με θέμα Halloween ή σοκολατένιες καρδιές Αγίου Βαλεντίνου αναζητούνται μανιωδώς! Κατακλύζουν την αγορά και καταναλώνονται όπως είναι! Τα βλέπουμε στη διακόσμηση γλυκών όπως σε τούρτες, παγωτά, κέικ, μπισκότα και πολλά , πολλά ακόμη.
Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα της Barry Callebaut, αξιοσημείωτο είναι ότι το 75% των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο δηλώνει ότι θέλει να δοκιμάσει όλες τις νέες και συναρπαστικές που μπορεί να προσφέρει η σοκολάτα!
Οι αλλαγές στις προτιμήσεις και τις ανάγκες των καταναλωτών θα πρέπει να είναι κυρίαρχος πυλώνας αναζήτησης για τις σοκολατοβιομηχανίες. Οποιαδήποτε αλλαγή στα γούστα των καταναλωτών επηρεάζει άμεσα και την εξέλιξη και την κερδοφορία της εκάστοτε επιχείρησης. Άλλωστε η αγορά της σοκολάτας ανεβαίνει παράλληλα με την επένδυση σε όλες τις έρευνες που αφορούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών!
Βρείτε στο site μας τεράστια ποικιλία σε σοκολάτες και σοκολατάκια χονδρικής πώλησης και εντυπωσιάστε τους πελάτες σας!